Objavte dobrý podnikateľský nápad + konkrétne podnikateľské príležitosti

Autor: Michal Kováč | 20.2.2020 o 16:41 | (upravené 22.2.2020 o 14:54) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  67x

Nadviažem na predošlý článok a poviem Vám ako sa odlíšiť od konkurencie a prinesiem Vám konkrétne nápady na podnikanie tzv. podnikanie na kľúč ( franchising )

"Nebudte zamestnancom svojej spoločnosti, správajte sa ako skutoční podnikatelia, ktorí od začiatku investujú a budujú svoju spoločnosť."

Pochopenie predošlej vety Vás bude smerovať inak ako premýšľa väčšina začínajúcich podnikateľov.

Jedinečnosťou alebo spoluprácou s existujúcou spoločnosťou so známou značkou sa môžete odlíšiť v podnikaní hneď od začiatku.

Všade je obrovská konkurencia a máte pocit, že investori podporujú hlavne technologické start-upy? Áno, žijeme v technologickej a informačnej dobe. Ak ste sa už uchádzali o finančné prostriedky od investičných firiem, tak ste to pravdepodobne zistili, presne tak ako aj ja.

 V každom prípade nemusíte smútiť, nie každý z nás bude druhý Zuckerberg z FB, Larry Page z Google alebo Steve Jobs z Apple.

4 tipy ako premýšľať pri tvorení podnikateľského nápadu:

  • Nasledujte svoju vášeň a staňte sa inovačným lídrom ako Elon Musk / Space X,
  • Zamerajte sa na svoju odbornosť ako Mark Zuckerberg / Facebook,
  • Objavte dieru na trhu ako Larry Page a Sergey Brin / Google,
  • Vytvorte lepšie produkty ako existujúca konkurencia ako Steve Jobs / Apple.

Ak ste dobrý tesár, murár,  účtovník alebo pekárka najlepších tort, tak to neznamená, že sa Vašej budúcej firme bude automaticky dariť. Mať dobré odborné zručnosti  na jednej strane a mať dobré podnikateľské vedomosti a skúsenosti na druhej strane sú obrovsky rozdielne skutočnosti, ktoré výrazným spôsobom ovplyvnia Váš potenciál uspieť.

Ľudia, ktorí sú zamestnaný a uvažujú o podnikaní vidia realitu ako sa to robí v ich firmách a častokrát mylne presvedčia sami seba, že budú určite lepší. Súhlasím, môžete vykonávať lepšie svoju odbornú činnosť, ale podnikanie je tvrdý oriešok. Potrebujete sa veľa učiť, riskovať, znášať svoje chyby a bojovať na rôznych frontoch , napr. s konkurenciou alebo obchodnými partnermi.

5 rád kde hľadať zdroj inšpirácie:

  1. Opýtajte sa priateľov v čom ste dobrý v čom by si nechali poradiť od Vás,
  2. Pýtajte sa podnikateľov v akej oblasti vidia obrovskú príležitosť podnikať,
  3. Prezerajte si podnikateľské časopisy, venujte pozornosť vyspelým krajinám,
  4. Sledujte existujúce problémy Vašej komunity, regiónu, krajiny, ľudstva alebo planéty,
  5. Inšpirujte sa v zahraničí – cestujte, navštevujte veľtrhy nových výrobkov, podnikateľských kongresov, start-up podujatí, franchisingových výstav.  

V každom prípade existuje spôsob ako všetky tieto starosti hodiť za hlavu a začať spolupracovať s firmou, ktorá Vám poskytne podnikanie na kľúč a vy tak znížite mieru rizika a neúspechu.

Projekty o ktorých som sa nedávno dozvedel na 2 výstavách v Rakúsku a Anglicku a považujem ich za v súčastnosti zaujímavé pre náš trh. Majú minimálnu alebo žiadnu konkurenciu.

Home instead Senior Care - špecializovaná zdravotná starostlivosť o starších ľudí a ľudí na dôchodku. Potenciál je obrovský. Čím ďalej bude viac ľudí na dôchodku a viac týchto ľudí bude potrebovať starostlivosť.

GymGuyz - prineste posilňovňu priamo domov zákazníkovi aj s jeho osobným trénerom. Líder na trhu v Anglicku.

Really Awesome Coffee - mobilná kaviarenská sieť s ľahkým občerstvením. Špecializujú sa na eventy a firemné akcie. V presne určený čas príde za Vami barista a postará sa o Vašich hostí so skvelou kávou. Líder na trhu v Anglicku.

Auntie Anne´s - celosvetový líder v praclíkoch s veľmi rozpoznateľnou značkou.

Reštaurácie Arby´s , Jimmy John - každá z týchto reštaurácii je jedinečná a odlišuje sa od konkurencie napríklad prémiovými hamburgermi alebo ponukou gurmánskych sendvičov s dôrazom na čerstvosť a vysokú kvalitu surovín.

Reštaurácie Bonefish , Aussie Grill -  prvá sa špecializuje na rybie grilované jedlá a druhá je austrálska sieť s grilovanými jedlami.

Aj týmito spoločnosťami som Vám chcel ukázať čo znamená sa vedieť jasne odlíšiť a akú konkurenčnú výhodu Vám to prinesie. 

P.S.

Nikdy nie je neskoro začať... Ray Kroc, sa narodil českým emigrantom v USA. Napriek neúspechom sa nevzdával a v 52r. objavil jedinečnú príležitosť menom McDonald´s.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Ak nie blackout, tak čo? Dodržiavať pravidlá a viac testovať, vravia experti

Opatrenia by mali platiť aspoň do Veľkej noci, zhodujú sa odborníci.

Stĺpček Jakuba Fila

Matovičovi jeho úlohu nik nezávidí, o to viac musí byť lídrom

Nemá priestor na frky pred kamerami.


Už ste čítali?