Objavte dobrý podnikateľský nápad + konkrétne podnikateľské príležitosti

Autor: Michal Kováč | 20.2.2020 o 16:41 | (upravené 22.2.2020 o 14:54) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  67x

Nadviažem na predošlý článok a poviem Vám ako sa odlíšiť od konkurencie a prinesiem Vám konkrétne nápady na podnikanie tzv. podnikanie na kľúč ( franchising )

"Nebudte zamestnancom svojej spoločnosti, správajte sa ako skutoční podnikatelia, ktorí od začiatku investujú a budujú svoju spoločnosť."

Pochopenie predošlej vety Vás bude smerovať inak ako premýšľa väčšina začínajúcich podnikateľov.

Jedinečnosťou alebo spoluprácou s existujúcou spoločnosťou so známou značkou sa môžete odlíšiť v podnikaní hneď od začiatku.

Všade je obrovská konkurencia a máte pocit, že investori podporujú hlavne technologické start-upy? Áno, žijeme v technologickej a informačnej dobe. Ak ste sa už uchádzali o finančné prostriedky od investičných firiem, tak ste to pravdepodobne zistili, presne tak ako aj ja.

 V každom prípade nemusíte smútiť, nie každý z nás bude druhý Zuckerberg z FB, Larry Page z Google alebo Steve Jobs z Apple.

4 tipy ako premýšľať pri tvorení podnikateľského nápadu:

  • Nasledujte svoju vášeň a staňte sa inovačným lídrom ako Elon Musk / Space X,
  • Zamerajte sa na svoju odbornosť ako Mark Zuckerberg / Facebook,
  • Objavte dieru na trhu ako Larry Page a Sergey Brin / Google,
  • Vytvorte lepšie produkty ako existujúca konkurencia ako Steve Jobs / Apple.

Ak ste dobrý tesár, murár,  účtovník alebo pekárka najlepších tort, tak to neznamená, že sa Vašej budúcej firme bude automaticky dariť. Mať dobré odborné zručnosti  na jednej strane a mať dobré podnikateľské vedomosti a skúsenosti na druhej strane sú obrovsky rozdielne skutočnosti, ktoré výrazným spôsobom ovplyvnia Váš potenciál uspieť.

Ľudia, ktorí sú zamestnaný a uvažujú o podnikaní vidia realitu ako sa to robí v ich firmách a častokrát mylne presvedčia sami seba, že budú určite lepší. Súhlasím, môžete vykonávať lepšie svoju odbornú činnosť, ale podnikanie je tvrdý oriešok. Potrebujete sa veľa učiť, riskovať, znášať svoje chyby a bojovať na rôznych frontoch , napr. s konkurenciou alebo obchodnými partnermi.

5 rád kde hľadať zdroj inšpirácie:

  1. Opýtajte sa priateľov v čom ste dobrý v čom by si nechali poradiť od Vás,
  2. Pýtajte sa podnikateľov v akej oblasti vidia obrovskú príležitosť podnikať,
  3. Prezerajte si podnikateľské časopisy, venujte pozornosť vyspelým krajinám,
  4. Sledujte existujúce problémy Vašej komunity, regiónu, krajiny, ľudstva alebo planéty,
  5. Inšpirujte sa v zahraničí – cestujte, navštevujte veľtrhy nových výrobkov, podnikateľských kongresov, start-up podujatí, franchisingových výstav.  

V každom prípade existuje spôsob ako všetky tieto starosti hodiť za hlavu a začať spolupracovať s firmou, ktorá Vám poskytne podnikanie na kľúč a vy tak znížite mieru rizika a neúspechu.

Projekty o ktorých som sa nedávno dozvedel na 2 výstavách v Rakúsku a Anglicku a považujem ich za v súčastnosti zaujímavé pre náš trh. Majú minimálnu alebo žiadnu konkurenciu.

Home instead Senior Care - špecializovaná zdravotná starostlivosť o starších ľudí a ľudí na dôchodku. Potenciál je obrovský. Čím ďalej bude viac ľudí na dôchodku a viac týchto ľudí bude potrebovať starostlivosť.

GymGuyz - prineste posilňovňu priamo domov zákazníkovi aj s jeho osobným trénerom. Líder na trhu v Anglicku.

Really Awesome Coffee - mobilná kaviarenská sieť s ľahkým občerstvením. Špecializujú sa na eventy a firemné akcie. V presne určený čas príde za Vami barista a postará sa o Vašich hostí so skvelou kávou. Líder na trhu v Anglicku.

Auntie Anne´s - celosvetový líder v praclíkoch s veľmi rozpoznateľnou značkou.

Reštaurácie Arby´s , Jimmy John - každá z týchto reštaurácii je jedinečná a odlišuje sa od konkurencie napríklad prémiovými hamburgermi alebo ponukou gurmánskych sendvičov s dôrazom na čerstvosť a vysokú kvalitu surovín.

Reštaurácie Bonefish , Aussie Grill -  prvá sa špecializuje na rybie grilované jedlá a druhá je austrálska sieť s grilovanými jedlami.

Aj týmito spoločnosťami som Vám chcel ukázať čo znamená sa vedieť jasne odlíšiť a akú konkurenčnú výhodu Vám to prinesie. 

P.S.

Nikdy nie je neskoro začať... Ray Kroc, sa narodil českým emigrantom v USA. Napriek neúspechom sa nevzdával a v 52r. objavil jedinečnú príležitosť menom McDonald´s.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Ak nie blackout, tak čo? Aké možnosti má Slovensko poraziť koronavírus

Opatrenia by mali platiť aspoň do Veľkej noci, zhodujú sa odborníci.

Stĺpček Jakuba Fila

Matovičovi jeho úlohu nik nezávidí, o to viac musí byť lídrom

Nemá priestor na frky pred kamerami.


Už ste čítali?