Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom

Autor: Michal Kováč | 30.11.2020 o 14:56 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  93x

Pred 30 rokmi sa spoločnosť IBM dostala do problémov. Dosahovala straty a hľadali riešenie ako sa z tejto situácie dostať. 

Nový prezident Lou Gerstner okamžite požiadal o spoluprácu jednu z najviac uznávaných konzultačných firiem McKinsey s požiadavkou určiť pravú príčinu.

Po ½ roku poradcovia zistili hlavnú príčinu a odprezentovali ju vedeniu firmy. Kľúčový dôvod prečo dosahujete zlé hospodárske výsledky sú veľmi nízke predaje oproti minulosti.

Ak máte pokles predaja vo vašej spoločnosti neváhajte nás kontaktovať. Analýza predaja je efektívna metóda, ktorá presne vyhodnotí vašu súčasnú situáciu v obchodnom tíme. 

Keď sa riaditelia IBM spýtali ako to vyriešiť, dostali úplne jednoduché vysvetlenie.

POTREBUJETE ZVÝŠIŤ PREDAJE!

Uplatnili pravidlo 75%

Z analýz sa prišlo na to, že v rámci nastavených firemných pravidiel boli obchodníci a ich manažéri v kanceláriách oveľa viac času ako na stretnutiach so zákazníkmi.

Tieto pravidlá sa okamžite zmenili a v IBM sa sústredili na to aby obchodníci trávili až 75% času na stretnutiach so zákazníkmi a prezentovali im firemné produkty a služby.

Manažéri museli byť tiež 75% času v teréne aby dokázali podporovať obchodníkov a zameriavali sa na kľúčových zákazníkov.

Behom roka sa situácia otočila a firma sa vrátila k zisku.

Ponaučenie z tejto štúdie

Každá spoločnosť môže výrazným spôsobom zlepšiť predaje  a zefektívniť výkon pokiaľ sa zameria na najdôležitejšie oddelenie a tým je obchodné oddelenie.

Chcete zvýšiť predaje vo vašej spoločnosti? Na základe služby - Analýza predaja - vášho obchodného tímu vám prinesiem riešenie čo máte presne urobiť aby ste začali dosahovať vyššie tržby a väčší zisk.

Manažér zodpovedný za výsledky obchodného tímu býva tou najdôležitejšou pozíciou v každej firme zameranej na predaj. Je to kľúčová pozícia pre úspech každej spoločnosti. Má najväčší vplyv na objemy predajov a  ziskovosti, pretože je to on kto nastavuje predajné ciele obchodnému tímu a býva najčastejšie v kontakte s jednotlivými obchodníkmi..

Rozvoj manažéra obchodného tímu by sa mal stať prioritou pre každú organizáciu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Prišli akísi ľudia a dostali všetko

Konzervatívna skupinka vie, čo chce, a rada si to vypýta.


Už ste čítali?